"Apabila manusia mati maka terputuslah amalannya kecuali dari tiga perkara: sedekah jariyah, ilmu bermanfaat, atau anak shaleh yang mendo'akannya." (HR. Muslim, dari Abu Hurairah, Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, keras, tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan." (QS. At Tahrim: 6 )., Dan orang-orang yang berkata : "Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami dari isteri-isteri kami dan keturunan kami kesenangan hati, dan jadikanlah kami imam bagi orang-orang yang bertakwa." ( QS. Al-Furqan : 74 ) ...Bacalah

Wednesday, April 13, 2011

"Kehebatan Surah Yusuf (PESONA WAJAH WANITA)"


Wajah yang sentiasa berseri-seri sangat diimpikan oleh sekalian individu terutamanya WANITA. Kadang-kadang anda ada melihat RUPA PARAS yang mempesonakan cantik berseri-seri. Tapi pernahkan anda bertanya?? kepada mereka apakah RAHSIA-NYA....

Selalunya individu tersebut akan menjawab soalan anda dengan JAWAPAN yang sungguh RINGKAS.Iaitu:-
"Aish!! Tak dak apa-apalah RAHSIA,AMALAN Biasa-Biasa jee" Dalam Hati( Sibuk Jee Nak Tahu Nyampah Betul!!)...hehe~Gurau jee...

Kebiasaan-nya kalau nak Wajah Awet Muda Dan Berseri-Seri Selalu Dikaitkan Dengan PETUA-PETUA TRADISIONAL seperti makan jamu,ulam ulaman, tomato,Timun dan bermacam-macam lagi.

YA!! Memang Benar...Petua sebegini BERKESAN!! Tapi Masalah nya anda nak ke buat.. CANTIK NAK!! BUAT MALAS!!..hehe~

Tak apa Sekarang Kita Cuba PETUA AWET MUDA Cara ISLAM Iaitu Mengamalkan SURAH YUSUF Setiap Kali Selepas SOLAT SUBUH.

Bacaannya:-

Bacalah Surah Yusuf Ayat 4 Iaitu:
"Idz Qaala Yuusufu Li Abiihi Yaa Abati Inni Ra Aitu Ahada' Asyara Kaukabauw Wasy Syamsa Wai Qamara Ra aituhum Lii Sajidin"

Maksudnya:
Ingatlah ketika Yusuf berkata kepada ayahnya,"Wahai Ayahku, sesungguhnya aku bermimpi melihat sebelas buah bintang, matahari dan bulan kelihatan semuanya sujud kepadaku..."

Kemudian sambung Surah Thaahaa Ayat 39
"Wa-alqayka 'alayka mahabbatan minnii walitushna'a'laa 'ainii"

Maksudnya:
"Dan aku telah melimpahkan kepadamu kasih sayang yang datang dariku, dan supaya kamu diasuh di bawah pengawasanku."(Qs.thaahaa:39)

Caranya:
1.Baca setiap kali selepas solat subuh.3x bacaan atau lebih..
2.Setiap kali bertemu atau bersua dengan kekasih/isteri/suami, bacalah kedua ayat ini. 
3.Untuk dapatkan kesan yang baik, hendaklah diamalkan & selalu membaca dihadapannya,
4.Tidak perlu membaca dengan kuat, memadailah dengan hanya membaca di dalam hati. Selain itu agar dikasihi masyarakat, bacalah kedua-dua ayat ini setiap kali lepas solat sebanyak 3 kali.

"Kecatikan Alami Secara Semula-Jadi "
SELAMAT MENCUBA INSYALLAH MUJARAB
Sumber:- Malaysiaria.com

0 comments:

Post a Comment

Jom Baca Entri lain...

div style='height: 150px; overflow: auto; width: 220px; border-radius:20px;'>
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...