"Apabila manusia mati maka terputuslah amalannya kecuali dari tiga perkara: sedekah jariyah, ilmu bermanfaat, atau anak shaleh yang mendo'akannya." (HR. Muslim, dari Abu Hurairah, Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, keras, tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan." (QS. At Tahrim: 6 )., Dan orang-orang yang berkata : "Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami dari isteri-isteri kami dan keturunan kami kesenangan hati, dan jadikanlah kami imam bagi orang-orang yang bertakwa." ( QS. Al-Furqan : 74 ) ...Bacalah

Wednesday, April 27, 2011

Hantu Pun pandai nak perli orang..HAHAHHAA

Sekarang nie da banyak sangat movie pasal hantu nie, kadang-kadang naik menyampah ada cerita hantu nie.Drama pun tak lebih kurang gak.. Masing-masing nak promote cerita hantu yang entah apa-apa.. sebenarnya kat sini aku nak cerita pengalam aku semasa study dulu kat UUM.

Benda nie nak jadi mungkin kebetulan atau sengaja nak takutkan aku dengan kawan-kawan.heheee. Masa nie kita orang tengah study sama-sama la lam bilik Siti.tak sila aku masa nie SEM 2. aku, Shida , Siti dan Aminah masih lagi geng time. kamcing gila-gila..hahhaa..

Kat Kolej TNB tu da banyak la orang cerita pasal hantu nie, tapi senior da pesan buat tak tau sajalah kalau dengar cerita-cerita macam nie..aku pun selalu duk ulang-alik bilik kawan aku kat paras 4 sampai 12.00 Pagii..xpernah lagi la terserampak HANTU nIEEE...

Malam tu kami bertiga study kat bilik siti, sambil borak-borak kosong...da nak dekat kul 2.00 pagi kita orang buat air Milo dahaga sangat!!! pas ja minum aku, ngan shida pergi bilik air nak basuh gelas, tapi si shida nie xmau la basuh gelas nak letak ja kat atas sink tu...aku pun  katalah tinggal ja, xde sapa nak amek.. aku ngan Shida terus masuk bilik...

Masa tu sunyi da laluan bilik kami.. kakak India yang duk depan bilik aku pun da tidoo..tup2 ja ada angin lalu depan bilik Siti..kita orang hairan sapa yang pijak plastik, sebab ada bunyi orang jalan. sedangkan tiada siapa pun yang lalu., Pastu bunyi la, sesuatu kat lam bilik air, macam orang duk main sudu ngan gelas.. eh pelik sungguh xda sapa yang masuk bilik air pun, nak dengar orang turun dari paras atas bilik kita orang pun xda..kita orang duk paras 2, selalunya akak yang duk paras 3 selalu gak turun bilik air tuuu..JENG,JENG,JENG.

Masing-masing berpaling!!!Takut pun ada..aku ngan Minah pulak duk tanya gelas sapa yang pakai sudu Besi???aku punya sudu plastik jaaa..Yang tu Shida Punya...hahaha...siap duk main2 kat gelas lagiii..Ting, Ting, Ting, bunyi macam tu lahh. xda sapa2 da dalam toilet tuuu...memang ah dah laaa benda tu... dalam ketakutan kak sebelah  bilik siti kuar nak prgi tandas..kita orang ikut jerr kat blakang dia pergi toilet. Tengok xda apa pun...Hantu tu nak suruh basuh ja gelas tu!!!HAHAHA

Moral of the story basuh la pinggan ker, gelas atau apa-apa yang kita guna..Jangan duk letak saja...

***

0 comments:

Post a Comment

Jom Baca Entri lain...

div style='height: 150px; overflow: auto; width: 220px; border-radius:20px;'>
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...