"Apabila manusia mati maka terputuslah amalannya kecuali dari tiga perkara: sedekah jariyah, ilmu bermanfaat, atau anak shaleh yang mendo'akannya." (HR. Muslim, dari Abu Hurairah, Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, keras, tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan." (QS. At Tahrim: 6 )., Dan orang-orang yang berkata : "Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami dari isteri-isteri kami dan keturunan kami kesenangan hati, dan jadikanlah kami imam bagi orang-orang yang bertakwa." ( QS. Al-Furqan : 74 ) ...Bacalah

Wednesday, April 13, 2011

Minah Kilang # 1

2004 Eastern Gama..ahaksss

Pengalaman keje kat kilang memang menyeronokkan laa..walaupun penat, hati terhibur bila ada kat sana. Aku start keje kilang pas STPM. Masa tu aku keje kat kilang Eastern Gama kat Pengkalan Chepa, Kota Bharu.. Masa nak daftar keje aku pergi la ngan kawan aku nie AYU, hampeh esoknya dai xjadi keje kat Kilang..nampaknyerr aku sorang ja la keje..Keje ja lahh..duk umah pun boring gak.. 

Start dari situ aku pagi2 bangun awal nak pergi keje takut bas tinggai aku.ahha.penah sekali aku terlepas bas.terpaksa la amek bas lainn..dah la jauh!!! Eastern Gama nie kilang buat baju, Brand China punya..hari2 aku keje..kadang2 naik boring gak...aku nie pendiam, xberapa nak cakap ngan orang sangat!!!sorang2 la aku..huhuhu. Bayangkan yang lain semua senior.nak join pun xberapa nak join, dah la make up macam apa!!!menakutkan.mengumpat No. 1!!!fuhhh...

Pernah sekali aku terpakai baju kurung koyak kat lengan.tak perasan lak aku masa nak pakai baju tu. Nasib baik xda orang nampak, supervisor aku yang nampak..lupa dah la aku apa nama dia..Line aku keje pun ramai makcik2. diaorang semua baik2, ramah la.. Dia orang tak tau aku dapat offer U.aku kena senyap2 kalau x aku kena buang keje. Masa aku keje kilang da ada problem nak tutup. xsilap aku setahun aku kat Universiti kilang tu da tutup. Kakak sebelah umah aku tu keje kat Kilang tu dulu..

0 comments:

Post a Comment

Jom Baca Entri lain...

div style='height: 150px; overflow: auto; width: 220px; border-radius:20px;'>
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...