"Apabila manusia mati maka terputuslah amalannya kecuali dari tiga perkara: sedekah jariyah, ilmu bermanfaat, atau anak shaleh yang mendo'akannya." (HR. Muslim, dari Abu Hurairah, Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, keras, tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan." (QS. At Tahrim: 6 )., Dan orang-orang yang berkata : "Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami dari isteri-isteri kami dan keturunan kami kesenangan hati, dan jadikanlah kami imam bagi orang-orang yang bertakwa." ( QS. Al-Furqan : 74 ) ...Bacalah

Thursday, May 26, 2011

Anita Anak Bagu ( Kistian Gurl )

Malam-malam buta nie aku nak kongsi cerita ngan korang...


Masa belajar kat UUM Eida ngan Ayu berkawan dengan Anita. Mereka ni satu geng.. Masa nie aku tak kenal dia orang lagi..aku ngan Aminah, Shida and Siti...

Masa aku kenal dengan tiga sekawan nie aku tak tau la Anita nie budak kristian. aku bajet dia nie orang Melayu.. Muka tak ada langsung Cina ker India ker..Cuma bahasa dia ja pelik..ye lah orang Sarawak...

Aku mula rapat ngan diaorang nie..memang best la kawan ngan diaorang..sporting. Eida budak Kedah. aku ngan Ayu orang Kelantan. Yang geng aku pulak,Siti ngan aku asal Kelantan, Aminah asal Johor, Shida pulak orang Kedah gak..diorang tak berapa rapat sangat ngan geng Eida.. Aku ja yang selalu duk ulang-alik bilik diaorang. Ye lah Eida 1 kos ngan aku masa kat UUM..

Dengan Nita nie kita orang dah anggap macam adik beradik dahh.tak terpikir dia, agama apa, bangsa apa..yang penting hati mau baik... 1 hari aku pergi bilik Eida pastu tak nampak si Nita nie,.. Urmhh..aku tanyalah Eida, pergi mana Nita nie.. Eida bagi tau dia ada perjumpaan dengan pelajar-pelajar beragama Kristian.. terkejut aku!!!

Masa Nita kena pindah Kolej YAB, sebab tak pergi mengundi untuk MPP,..hahaa..Budak Nakal sungguh..orang lain takut kena buang kolej dia selamba ja tak pergi...huhu.

Lepas kelas ja aku dengan Eida buat lawatan ke bilik Nita kat Kolej YAB.. masuk ja bilik dia, terkejut aku ada gambar Tuhan dia kat sebelah katil.. Masa aku nak baring kat atas katil dia , ada air suci kat tepi bantal ngan kitab Bible..fuhhh..terkejut aku...

Kita orang tak kisah dia beragama apa pun, asalkan masing-masing buat hal masing dan tak ganggu peribadi orang..

0 comments:

Post a Comment

Jom Baca Entri lain...

div style='height: 150px; overflow: auto; width: 220px; border-radius:20px;'>
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...