"Apabila manusia mati maka terputuslah amalannya kecuali dari tiga perkara: sedekah jariyah, ilmu bermanfaat, atau anak shaleh yang mendo'akannya." (HR. Muslim, dari Abu Hurairah, Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, keras, tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan." (QS. At Tahrim: 6 )., Dan orang-orang yang berkata : "Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami dari isteri-isteri kami dan keturunan kami kesenangan hati, dan jadikanlah kami imam bagi orang-orang yang bertakwa." ( QS. Al-Furqan : 74 ) ...Bacalah

Monday, May 2, 2011

Sebelum Tibanya Digital..hahahahha



Lama aku tak selongakar barang-barang kat umah aku. aku nie suka selongkar barang lama. mana la tau ada kenangan ker yang terbiar..hikhikk.jumpa gak akhirnyaa..Buruknyerr kamera nie.. kalau korang nak tau ni lah kamera aku, masa zaman sekolah ngan masa kat Universiti dulu.. Dulu mana ada lagi Digital kamera. semua duk pakai yang nie jaaa sampai kecik anak mata tuuu..huhuhu...

Yang warna cokour hitam aku beli masa kat sekolah dulu. Masa sekolah pun nak bergaya gak kan..aku ni suka ambil gambar dari dulu lagi. Kamera yang warna hijau tu aku beli masa kat Universiti dulu. Yang kelakarnya, kawan aku Nita, budak  Sarawak beli gak la kamera sama macam aku, dan kedai pun sama gak, tak silap dia pakai tak sampai sebulan dah rosak. pergi balik kat kedai tu da tutup..Kesian Nita.. Kamera aku nie boleh guna sampai sekarang. Yang lama kita simpan buat yaaa...

0 comments:

Post a Comment

Jom Baca Entri lain...

div style='height: 150px; overflow: auto; width: 220px; border-radius:20px;'>
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...