"Apabila manusia mati maka terputuslah amalannya kecuali dari tiga perkara: sedekah jariyah, ilmu bermanfaat, atau anak shaleh yang mendo'akannya." (HR. Muslim, dari Abu Hurairah, Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, keras, tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan." (QS. At Tahrim: 6 )., Dan orang-orang yang berkata : "Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami dari isteri-isteri kami dan keturunan kami kesenangan hati, dan jadikanlah kami imam bagi orang-orang yang bertakwa." ( QS. Al-Furqan : 74 ) ...Bacalah

Saturday, May 14, 2011

Jambatan terunik didunia..

Jambatan ni [Memorial Merrimac] menghubungkan Sweden dan Denmark, Sebahagian dari jambatan ini berada di dasar laut.(sbb pe sebahagian kat dasar laut? sbb senang kapal2 besar nak lalu kat perairan kat situ :) )

Ia keluar di sebahagian yang lain.Interstate 664 adalah laluan jalan bebas jarak dalam 20.7-batu jauh yang menghubungkan I-64 di Hampton ke I-64/I-264 di Chesapeake, siap di bina pada April 1992.

I-664 meliputi Monitor-Merrimac 4.6-batu Memorial Bridge-Tunnel (MMMBT). Kos bayaran $ 400 juta digunakan MMMBT untuk membina jambatan ni, termasuk empat terowong laluan yang 4.800 kaki panjang, dua buah pulau portal buatan manusia, dan jabatan kembar sepanjang 3.2 batu .


Ciri-ciri lain yang best, adalah bahawa MMMBT ini bebas tol. Namanya dikatakan berasal dari Sejarah Perang Saudara Ironclads yang telah berperang kurang dari satu batu dari mana terowong itu di bina

2 comments:

Jom Baca Entri lain...

div style='height: 150px; overflow: auto; width: 220px; border-radius:20px;'>
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...