"Apabila manusia mati maka terputuslah amalannya kecuali dari tiga perkara: sedekah jariyah, ilmu bermanfaat, atau anak shaleh yang mendo'akannya." (HR. Muslim, dari Abu Hurairah, Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, keras, tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan." (QS. At Tahrim: 6 )., Dan orang-orang yang berkata : "Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami dari isteri-isteri kami dan keturunan kami kesenangan hati, dan jadikanlah kami imam bagi orang-orang yang bertakwa." ( QS. Al-Furqan : 74 ) ...Bacalah

Saturday, May 7, 2011

Kisah lawatan kami ke UM..

Kisah ni bermula semasa kami mengikuti rombongan ke Universiti Malaya dengan pelajar Pengurusan Perniagaan.

Aku dengan Eida bukan dari pengurusan perniagaan, kami berdua pergi kerana Maziera dan Wardah ajak join diorang. Nasib baik masa tu tak ada kelas. Wardah dengan Maziera satu kos. Aku dengan Eida pergi ja lah.. Bukan senang nak join rombongan nie kalau xda orang ajak...hehhe

Kami pergi dengan 1 buah bas bertolak dari Universiti  Utara Malaysia. Semasa dalam perjalanan aku xtidur sangat, aku lebih suka tengok jalan..hahhaa..tertidur gak laa..

Bus kami berhenti di R & R Sungai Besi.. Memang penat la tidur atas bas.. dah la aku ngan Eida dapat tempat duduk 2 kat belakang..Sampai ja Ketua rombongan menyuruh kami semua mandi di perhentian tersebut. selepas ja mandi dan beli makanan untuk breakfest kita orang terus bergerak ke Kuala Lumpur.




Sampai Kuala lumpur, tempat yang pertama kita orang pergi kat Pusat Convensyen. Dekat ada Islamic Pameran. ramai jugak la rombongan pelajar-pelajar luar. Menarik pameran tu. Aku, Warda Maziera dan Eida sebenarnya duk asyik tangkap gambar ja..hahha. Biasalah semuanya gila kamera...



Banyak tempat kita orang singgah. Pusat Convensyen Menara Berkembar, Royal Selangor, Bursa Saham. Semua da penat. Kita Orang singgaj jap kat The Mall.. Orang lain duk pusing cari kedai makan, kita orang tak jumpa-jumpa cari kedai. umrmhh nampaknya kami sambil cari, sambil ambil mood tangkap gambar..hehhe.. Orang kenyang, kami kenyang dengan bergambar jaaa..

Masuk jer petang kami semua teruskan perjalanan ke tempat penginapan kami. aku sebenarnya tak tau diaorang nak singgah tidur dekat UM, nampak ja pintu gerbang UM, aku terus sms Azuwan, bab Azuwan tak silap aku masa tu study kat UM. dia nie satu kelas masa Tingkatan 6..Memang sah Azuwan kat UM.

Kita orang plan jumpa masa makan malam. Aku masa tu berdebar gak nak jumpa Azuwan nie, bab bukannya selalu cakap pun masa kat sekolah dulu, macam-macam tu ja..hahaha.. beranikan diri jerrr.. aku ngan kawan-kawan aku turun lah lepas maghrib, makan kat kantin,.. memang syok gila la dapat masuk walau sekejap kat UM.hikhikhikk

Lepas makan ja aku ngan Azuwan jumpa jap kat kantin, kita orang borak-borak ja lahh...yang kelakarnya kawan aku nie tinggal aku ngan Azuwan lakk...Masa aku naik lif aku ngan Azuwan ngan dalam lif tu...kelakarnya.. Dia keluar dulu dari aku.. UM nie hebat la kolej diaorang, siap ada li lagi..aku nyaris2 nak ke tingkat budak laki..

Yang paling kelakarnya, Wardah dengan Maziera boleh tersalah bilik, diaorang tersalah kuar semasa kuar lif...HAHAH. dio orang naik tingkat budak lelaki, siap pergi ketuk pintu lagi. Hairan la kenapa xda orang buka pintu pun, terkejut diaorang bila dengar suara laki...Nasib baik dia  budak laki xbuka pintu, kalau xhabisa la diaorang malam tu..huhu

Aku pun terkejut masa mula-mula sampai bilik. masa kat beranda aku nampak budak laki duk blok bawah. baru aku tau laki dan perempaun kat kolej tu duduk dalam 1 blok tingkat berlainan,,Ishh.Ish.Ishh

1 comment:

  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete

Jom Baca Entri lain...

div style='height: 150px; overflow: auto; width: 220px; border-radius:20px;'>
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...